Pályázatok / ASP Központhoz való csatlakozás
ASP Központhoz való csatlakozás
Az ASP (Application Service Provider, magyarul alkalmazás-szolgáltató) modell lényege, hogy a felhasználók egy egyszerű böngészőprogram segítségével az interneten keresztül vehetik igénybe a távoli szolgáltató központtól a tevékenységük támogatásához szükséges szoftvereket, alkalmazásokat, amelyek segítenek a gazdálkodási, adóztatási, hagyatéki, kereskedelmi feladatok ellátásában.
Az Önkormányzati ASP 2.0 projekt főbb céljai az alábbiakban foglalhatók össze:
a szolgáltatásrendszer országos kiterjesztése,
az önkormányzati csatlakoztatások központi támogatása,
az e-közigazgatási szolgáltatások fejlesztése,
a szakrendszerek bővítése és továbbfejlesztése,
adattárház megvalósítása,
kapcsolódó hálózat és infrastruktúra bővítése (NTG)
A szakrendszeri alkalmazások, a „szakrendszerek” biztosítják az adott önkormányzati feladat ellátásának támogatását:
adó szakrendszer
gazdálkodási szakrendszer
ingatlanvagyon-kataszter szakrendszer
ipar-, és kereskedelmi szakrendszer
iratkezelő szakrendszer
portál-rendszer (települési portál, ELÜGY portál, elektronikus űrlap-szolgáltatás)
hagyatéki leltárrendszer
Csatlakozást támogató pályázati konstrukció
Az országos kiterjesztés – az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozás elősegítése – érdekében a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 „csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez” pályázati felhívás keretében részesülhettek – lakosságszám, közös önkormányzati hivatal esetén a hivatalt fenntartó valamennyi önkormányzat együttes lakosságszáma alapján differenciált összegű – támogatásban az egyes önkormányzatok. Uraiújfalu Községi Önkormányzat, mint a közös önkormányzati hivatal székhelye 6 millió forint támogatásban részesült a konstrukció keretében.
« Vissza az előző oldalra!